HAUL z německého Lidlu

9:40

Už nějaký ten pátek jezdím nakupovat do německého Lidlu a Kauflandu. Tentokrát jsem byla pouze v Lidlu a mne napadlo, že když mám teď foodblog mohla bych Vám poreferovat o pár zajímavých potravinách, které tam kupuji pokaždé a jsem s nimi spokojená. Pokaždé vezmu i něco nového...

Co si budeme povídat kvalita německých potravin je sakra jiná než ta naše. Já nepatřím k těm lidem co si stěžují na naší zemi a nic pro zlepšení nedělá, ale potraviny jsou tu prostě horší a pokud většina čechů nezmění myšlení ve stravování, v chuti a ve všem tom okolo, a taky jestli evropská unie nezpřísní podmínky pro potravinářské koncerny bude naše kvalita potravin v supermarketech a hypermarketech prostě horší, takže stejná. Je pěkné, když nás nabádají podporovat české výrobky, jejich koupí, ale.....! J

Já s tímhle třeba problém osobně nemám, ale co takový důchodce, který si má ze svého důchodu koupit máslo od největší jihočeské mlékárny za cca 45,- aby podpořil český obchod? A většina čechů na tohle většinou nemá. Protože většina čechů ze svého průměrného platu 12-15 tis si to většinou nemůže dovolit. (Tím se nechci nikoho dotknout. Jen průměruji platy v ČR. Je naprosto jasné, že spousta čechů vydělává i více) A to je kámen úrazu u nás s jídlem. Necháme stále v sortimentu ty horší potraviny, tedy náhražky za minimální cenu a ty lepší, ty poctivé české napálíme. Tohle v Německu neuvidíte. Oni tyhle věci neprodávají. A ke všemu mají daň na jídlo směšných 7% a samozřejmě větší platy. A ano i větší nájmy atd. Ale, i tak jídlo mají kvalitní a levné!!! Ta jejich filosofie jim prostě funguje. Proč u nás je na jídlo DPH 15% a ještě je ošizené a dovezené a vyrobené v Polsku??? Tohle bude věčné téma, na které nikdo nikdy nedostane jasnou odpověď. 

To je takové zamyšlení a možná i podnět k diskuzi a nebo raději ne :-D Já to tak cítím a je to můj názor a myslím, že na úvod to sem patří, abych taky objasnila jak to vidím, a proč za nějakými potravinami jezdím do Německa. Teď už se můžete podívat jaké to jsou...

Snídaňových cereálií tam najdete nespočet a pokaždé když tam jedu je jiný sortiment, což mi vyhovuje. Na cereálie moc nevěřím, ale když to zrovna nejsou jen cukry jako Chocapic a jiné, jednou za čas si je dopřeji. Po těstovinách jsem šla tentokrát po bezlepkových, tedy bez pšenice. A koupila je poprvé. Balíček s oříšky s úsměvem na rtech do košíku přihodil přítel:-D Já bych je asi neobjevila. Oříšky jedině jím vlašské a ještě rovnou vyloupnuté právě ze skořápky. Ale jejich zvolený mix mi zachutnal. 

1. Linessa cereálie s kousky čokolády. Vypadají jako notoricky známe cornflakes, ale nejsou kukuřičné ale ze 44% celozrnné. I když nevím k čemu, když jsou v nich kousky čokolády. A bez té čokošky by chutnaly opravdu zdravě. Dost mi tam ta čokoláda vadí. Ale jsou to jedny z těch lepších co jsem v německu koupila. Mají další čtyři druhy a v každých mají vždy víc a víc celozrnnosti podle toho jaký druh koupíte. Cena 1,49 EUR za balení o hmotnosti 425g

2. Těstoviny typu špagety, bezlepkové. Jejich vaření mne překvapilo, ale nevím jestli je to chyba zrovna těch co mám, nebo je to takový neduh všech kukuřičných těstovin. Kdybych se je během vaření nesnažila rozdělovat, měla bych ze všech jednu velkou špagetu :-D Ale na talíři mne velice překvapily. Byly lehčí než ty pšeničné a nezdvojnásobily objem, takže jsem jich udělala méně než jsem chtěla:-D Ale to je jen dobře, že mají tuto vlastnost. Líbí se mi i jejich stálá okrová barva po uvaření. Vypadají pořád tak zdravě. Cena 1,49 EUR za balení o hmotnosti 500g

3. Mix oříšků. Najdete tam vlašské ořechy, kešu, oloupané mandle a lískáče. Já ořechy moc nemusím, protože mne po všech tlačí dásně, ale alergie to prý není. Každopádně je to nepříjemné a dopřávám si jich jen pár...Cena 2,50 EUR za balení o hmotnosti 200g

Jestli zbožňujete parmazán, ta si zajeďte do Německa :-D Cenově je tam bezkonkurenční a mají ho v sáčcích už nastrouhaný. To se u nás moc nevidí. Směsi do pekárny kupuji jen tam. Mají velký výběr a do mojí pekárny sedí jako prdel na hrnec:-D Pasírovaná rajčata a kousky rajčat mi až zas tak nechutnají. Koupila jsem je poprvé a něco zvlášť extra mi to nepřipadá. Není nad svoje vlastní pasírovaná rajčata:-)

1. Lovillio strouhaný parmazán. Na začátek chci vyjasnit název sýra. Grana Padano není originál parmazán. Parmazán nesou název sýry, které napodobují ten pravý italský pod názvem Parmigiano-Reggiano. Který je i mnohem dražší než tento. Já tento zbožňuji na boloňské špagety a nebo z něho dělám parmazánové sušenky, které se taky jednou objeví na blogu:-) Jeho obsah 150g mi vyhovuje a stačím ho spotřebovat než se pokazí, a to mi věřte, že takovou potravinu nechcete nechat zkazit, i kdyby jste jí měli po lžičkách ujídat u filmu:-D Tomu kazení taky trochu zabrání a Vám pomůže silikonová kolejnička, kterou využijite po otevření.

2. Belbake směs na pečení chleba do pekárny. Jak už jsem psala tyhle směsi mi skvěle sednou do mého typu pekárny. Kdyby se po tom chtěl někdo pídit, tak vlastním Gallet MAP 205. Směsi jsou po upečení chutné. Tento celozrnný chléb jsem vzala poprvé a ještě nevyzkoušela. Ale s ostatníma jsem spokojená.  Nejraději mám slunečnicový. Jsou v něm kusy slunečnicových semínek a není nijak hutný. Je krásně nadýchaný a měkký i dva dny po upečení. Víc dní nevím, protože ho hned sníme jak je dobrý:-)

3. Freshona Passierte Tomaten. Někdo má raději čerstvě pasírovaná rajčata, a někdo ty rajčátka už připravená v krabičce:-) Já mohu obojí. Obojí má něco do sebe. Tyhle z německa mne ale na zadek neposadily. 

 4. Freshona Gehackte Tomaten. Tyhle kusy rajčat jsou ale mnohem lepší. Dodávají pokrmu víc autentičtější chuť rajčat, než ty přepasírovaný. Ale zase se hodí na jiné zpracování než ty v krabičce. 

Sardinky, které tam koupíte za hubičku jsou prostě skvělá natolik, abyste si aspoň jedny nevzali na ochutnání:-) Kostky bujonu mne lákaly ze zvědavosti, protože ty u nás jsou hodně odsuzované a je to jen stimulant chuti. Ale myslím, že ty u nás si to nezaslouží, i když je to kostka a s vývarem to nemá nic společného, protože ty německé nepředvádějí nic extra. Možná jen rozdíl je v tom, že cítím z nich méně syntetiky, ale taky méně chuti.

1. Nixe sardinen ve slunečnicovém oleji. Mají více variací, ale klasika je nejlepší. Dělám z nich rybičkovou pomazánku, a nebo si je jen položím ne chleba s máslem a posolím. 

2. Nixe thunfischfilets ve slunečnicovém oleji. Jako sardinky, tak i tuňák mají ve více variací. V oleji je krásně šťavnatej a chutná opravdu po mase. Ostatní variace jsem nezkoušela, protože tam většinou jsou tři kusy masa a šmitec. Takže si tuňáka už moc nekupujete ale jen nějaké nálevy:-/ A takového tuňáka u nás seženete draho a ještě si moc nepochutnáte. Tam je to všechno tohle opravdu za hubičku a chuťově vynikající. 

3. Kania, hovězí bujón. Koupila jsem si zeleninový a hovězí na zkoušku. A nijak mne to neoslovilo. Když pominu, že to není pravý vývar jak má být, tak ani jako kostka to není jak má být. Je to možné tím, že oni jsou zvyklé na jiné chutě. Já mám pocit, že ty jejich kostky postrádají málo chutě, ale to může být dáno zase, že je v tom méně syntetiky. To vysvětluje i jejich odměřování. 1 kostka se rovná 250 ml vody. U nás je to 1 kostka na 500 ml vody, pokud se nemýlím. Suma sumárum bych řekla, že i navzdory chuti, jsou ty německé lepší. 

Jogurty v čechách vůbec nedávám. Tenhle regál přecházím. Nemusím ty ovocné a vůbec tomu nějak podobné břečky :-D Ale v německu si kupujeme s přítelem Activii a od Milbona pidi verze banánových jogurtů. 

1. Danone Activia müsli. Activie je u nich trochu jiná. Taková víc krémová, smetanová a jejich balení je praktičtější a kelímek je i z kvalitnějšího materiálu. S cenou se to má myslím stejně. Nijak výrazně neušetříte oproti ČR. Prodávají je po balení, kde jsou 4 kelímky. A samozřejmě si vyberete  z více variací chutí. 

2. Milbona Minis jogurty banánové. Nejlepší ovocný jogurt co jsem měla. Není to taková břečka jako jiný jogurty ovocný, ale je fakt smetanovej a banán se k tomu náramně hodí. A jeho pidi verze vám přijde vhod ke snídani, když spěcháte, nebo do krabičky na svačinku. V balení jsou 4 kelímky a cena za celé balení je nějakých 20 KČ v přepočtu :-D 

A nakonec sladká tečka:-) Osm druhů nanuků - Happy Mix. Twister, Magnum o tom žádná. Ten zbytek by tam být nemusel. Volně bych si pro ně do mrazáku nešáhla. Ale je to mix a tam si člověk moc vybírat nemůže. Vychází to cenově dobře, když chcete víc nanuků a je vám jedno jaké. 

Vaše Markéta



You Might Also Like

2 komentářů

  1. Opravdu zajímavý článek. Nedávno jsem také byla v supermarketu v Německu. Nejezdíme tam pravidelně, a tak jsem chodila s otevřenou pusou a divila se co tam všechno mají. Byla jsem opravdu překvapená. Nejvíce se mi líbilo, jak se prodavačky i ostatní zaměstnanci usmívají, vše v regálech je srovnané a všude je čisto a hlavně u kas se nikdo netvářil nervózně nebo tak. O cenách a kvalitních výrobcích ani nemluvím. Je to hrůza, jak to třeba občas vypadá v Tescu, tam se mi to zdá všechno rozházený, všude se něco povaluje a podobně.

    Třeba to o té 7% dani jsem vůbec nevěděla. Mimochodem jsem tam narazila na skvělou Nutella & Go, kterou jsem nikde u nás neviděla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji:-) Je to poprvé takové jako Alenka v říši divů, to je pravda:-D Český personál se nedá srovnávat s žádným, protože my češi pracujeme hodně chladně a nejvíc ve službách, bohužel :-( Na Nutellu tam mrknu. Děkuji za tip. Oni maji hodně výrobků, které jsou notoricky známé i u nás jako Nutella, ale jsou úplně jiné :-) I Lentilky mají jiné, mnohem lepší :-)

      Vymazat