Panna Cotta podle Emanuela Ridi

16:07

Panna Cottu dělávám z vanilkového lusku a jahodovým přelivem a jednou za čas si jí dopřejeme v po sobě jdoucím řetězci světových dezertů. Takže když už dělám panna cottu, za chvilku bude následovat Créme Brulée, čokoládový fondant, souffle, creme caramel atd :-) 

No a když jsem zahlédla v knize s Italem v kuchyni, tedy v kuchyni s Emanuelem Ridi jeho italskou verzi Panna Cotty s karamelem a bez vanilky, musela jsem jí udělat! A hezky pěkně jsme si jí dali po italské polévce Minestrone, jak taky jinak :-) Když Itálie, tak Itálie! Ale pozor recept jsem si trochu upravila. Emanuel Panna Cottu dělá z litru smetany asi tak pro šest lidí, takže poměr jsem si upravila a použila jsem místo bílého cukru, ten hnědý :-) 

Připravte si na 3 menší porce
400 ml smetany min 33% 
3 lžíce třtinového cukru
3 plátky želatiny

Na karamelový krém si připravte (zde jsem poměr nechala, protože na karamelu se ochudit nesmíte ani náhodou)
6 lžic cukru
2 lžíce vody
2 lžíce smetany

Postup
Hoďte si tři plátky želatiny do misky s vodou aby změkly. Pak si smetanu smíchejte s cukrem v rendlíku a přiveďte ji spolu s metličkou neustále v akci k 80 stupňům celsia. Tady je důležité, aby se smetana nevařila. Prostě když to bude bublat je to špatně. Kdo nemá kuchyňský teploměr, kontrolujte jestli se nad hladinou ze smetany už kouří. V ten moment tam hoďte změklé plátky želatiny a metličkou spojte se smetanou. Pa už stačí nalít do formiček a nechat spinkat v lednici cca 3-5 hodin, podle velikosti formy. Nejlepší je to přes noc. 

Vždy když jsem dělala Panna Cottu a chtěla jí vyklopit z hrníčků, které mi skvěle slouží jako formičky, tak mi to nikdy moc nešlo. Musela jsem je potápět do horké vody atd. A vždy v ten moment jsem klela, že jsem zapomněla tohle opět zařídit :-D Ale tentokrát, jsem si na to vzpomněla a hrnky vystlala fólií. Ale vy to nedělejte:-D Ukázalo se, že z toho sice dezert vyndáte, ale je dost nevzhledný od rýh fólie a taky mi pak došlo, že horká smetana není na fólii nic moc ideální... Nejlepší budou teflonové formičky...třeba když jich budete dělat víc, tak se skvěle hodí forma na muffiny.

Když uběhla noc, nebo dostatečně Panna Cotta ztuhla, tak si připravíme karamelový krém na polití. Je to velice snadné:-) Do rozpáleného rendlíku vsypeme cukr a hned poté vodu. Promícháme aby se to vše rozpustilo a spolu spojilo. Až to začne pěnit, tak přilijeme smetanu. Promícháme a máme hotovo:-) Dávejte si pozor na samotný cukr v rendlíku před přidáním smetany. Polít se karamelem může zanechat nehezké popáleniny!!!

Já si představovala, že karamel budu mít trochu hutnější, ale stačí, když trochu zchladne a je to. Kdo nechce čekat, tak může vsypat 7 lžic cukru, nebo nakonec tolik, aby dosáhl své vysněné konzistence:-)

Přeji Vám dobrou chuť a Panna Cottu si vychutnejte nejlépe po obědě nebo po večeři, jako správný Ital :-)

Vaše Markéta 

You Might Also Like

0 komentářů